Folosim cookies exclusiv pentru a va asigura cea mai buna experienta in utilizarea sitului nostru. Pentru mai multe detalii consultați politica noastră de confidențialitate apăsând pe butonul "Află mai multe".

  • +40 728 840 309
  • +40 727 776 787
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Life Coaching Pragmatic
Life Coaching Pragmatic

Interactiunea cu clientii – provocare de coaching si schimbare continua

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

Comunicarea sta la baza tuturor interactiunilor pe care le avem unii cu altii. Fara comunicare nu exista relatii si implicit business. Si unde poti deprinde cel mai bine arta comunicarii daca nu intr-o echipa care lucreaza direct cu clientii unei companii? Sa luam de exemplu o echipa de suport tehnic sau una de callcenter. Activitatea pentru cei mai multi, privind din exterior, pare a fi una usoara, o portita de intrare intr-un anumit domeniu, o rampa de lansare in cadrul unei companii sau in cel mai rau caz, un job temporar in perioada studiilor care nu necesita un grad mare de implicare, alterand astfel calitatea pe care potentialul propriu o poate oferi. Oricare ar fi motivul principal pentru care decizi sa raspunzi pozitiv unei astfel de provocari, odata intrat, vei iesi de acolo alt om cu sau fara voia ta.

In urma experientei proprii, as putea asterne o lista lunga de schimbari pe care ti le poate genera o astfel de interactiune, insa am sa ma rezum la cele mai importante:

1.      Daca pana atunci comunicarea ti se parea o chestiune care vine de la sine, vei afla ca aceasta este mult mai dificila decat pare. In viata personala tindem sa alegem ce si cu cine comunicam, in functie de filtrele personale. Comunicarea curge astfel ca un rau care nu intampina nici un baraj in calea sa. In viata profesionala insa, limitele iti sunt impinse deoarece esti pus in fata unei mari provocari si anume, comunicarea cu toate tipurile de personalitati / tipologii de oameni. Nu mai esti in postura de a decide ce si cu cine sa comunici ci esti nevoit sa inveti la propriu cum sa gestionezi aceste noi tipuri de comunicare. Este dificil? Cu siguranta. Insa tocmai asta este provocarea. Asta este o prima schimbare si cea mai importanta care se va rasfrange si in viata personala. Poti sa devii as in gestionarea tuturor schimburilor de informatii? Categoric. Iar asta este frumusetea oferita de aceasta schimbare. Intrebarea totusi ramane: cum te poate ajuta coaching-ul sa iti dezvolti comunicarea?

2.      Periodic ne lovim de probleme, blocaje, care aduc presiune, stres si totodata ne seteaza pentru a interveni asupra lor. Sunt ale noastre, le gestionam cum putem, ne asumam si suportam consecintele deciziilor. Cand lucrezi cu clientii, problemele / blocajele nu mai sunt periodice, sunt zilnice, devin ca aerul pe care il respiri in orice secunda si nu e vorba de una, doua probleme ci zeci de blocaje de care devii responsabil si pe care este necesar sa le gestionezi si nu oricum, ci cu o presiune majora asupra ta. Asta este unul din motivele pentru care multi renunta la o astfel de activitate insa cei ce reusesc sa mearga mai departe devin asi in eficienta si in gestionarea in paralel a mai multor probleme. Partea frumoasa este ca odata cu experienta, problemele nu mai sunt probleme ci devin situatii, presiunea nu mai este presiune ci devine provocare, exact ca in activitatile de cercetasi care isi doresc cu ardoare sa descopere comori doar ca tu cauti solutii. Daca pana atunci tratai problemele in mod reactiv, spune-i “Bun venit!” proactivitatiiInitiativa va intra in viata ta si-ti va oferi cu siguranta noi perspective. In viata personala ajungi sa rezolvi situatiile ca fiind ceva normal, apartinand de cursul lucrurilor, si incepi sa descoperi ca ele se pot rezolva calm si fara presiune. De asemenea, activitatile in paralel devin un joc si te vei angrena in ele deoarece acum esti pregatit si stii ca poti sa le gestionezi cu brio pe toate. Coaching-ul este o buna metoda sa iti dai seama cum poti face fata cu brio acestor schimbari.

3.      Daca pana atunci credeai ca toate tin de tine si ca esti un zeu care le poate rezolva pe toate, vei afla acum ca lucrul in echipa nu este doar un basm frumos ci este un basm necesar. Capacitatea ta de integrare in colectiv va fi pusa la grea incercare pentru ca nu poti sa-ti alegi colegii si vei fi nevoit sa interactionezi cu ei si sa lucrezi alaturi de ei pentru a indeplini unele activitati. Daca sustineai pana acum sus si tare ca ai asteptari cu privire la persoanele cu care interactionezi, este timpul sa renunti la orice asteptare. Este timpul sa sustii cresterea colegilor, sa devii prevazator, sa renunti la comparatii, sa te lepezi de critici, sa gandesti constructiv. Si asa cum problemele incheaga relatiile, poti deja sa iti imaginezi ce inseamna cu adevarat cuvantul echipa folosit in adevaratul sens al cuvantului. In personal, vei incepe sa constientizezi ca unele activitati se pot face mult mai placut, mai eficient si mai calitativ daca accepti sa ceri ajutor si sa lucrezi in echipa. Vei descoperi in acest mod toate calitatile pe care persoanele apropiate le au dar nu ti-au atras in niciun fel atentia pana atunci. Coaching-ul reprezinta lucru in echipa si poti incepe cu acesta.

              Pentru mine, lucrand direct cu clientii in suport, in miezul actiunii, de atatia ani, si fiind coach pentru oamenii mei si coachee, pe provocarile mele, in paralel, interactiunea cu clientii ramane o experienta valorizanta, bogata in sensuri si plina de oameni.

           



© Support Software Quality Elit Consulting SRL. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal nr 25659. Sediu social: Aleea Barajul Lotru nr. 11, bl. M4A1, sc. A, et. 10, ap. 44, sector 3, București Capital social: 750 RON.